Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Poszukiwanie pierścienia św. Kingi

Treść

Szóste starosądeckie harcerskie poszukiwanie pierścienia św. Kingi

W dniach 3- 4 czerwca 2016 r. zuchy i harcerze wzięli udział w  szóstej edycji Poszukiwania Pierścienia  św. Kingi.

W piątkowe popołudnie zameldowaliśmy się na teranie szkoły podstawowej nr 1 w Starym Sączu, gdzie rozbiliśmy nasze namioty. Następnie uczestniczyliśmy w apelu rozpoczynającym grę. Po kolacji w restauracji Miś uczestniczyliśmy w rekonstrukcji plenerowej  ataku żołnierzy niezłomnych na placówkę MO.

Rekonstruktorzy przygotowali akcję z dużym rozmachem. Było głośno i realistycznie. Ogłuszający terkot karabinów maszynowych, dym z okien i „kule” świszczące nad głowami pozwoliły nam poczuć klimat partyzanckiej akcji. Później mogliśmy porozmawiać z członkami Grupy Rekonstrukcyjnej Żandarmeria z Nowego Sącza, a  nawet przejechać się motocyklem.

Pełni wrażeń wróciliśmy do obozu  i udaliśmy się do namiotów chociaż nie chciało nam się spać. Wcześnie rano (o 5:00) zuchy urządziły nam pobudkę. Po śniadaniu rozpoczęliśmy grę,  podczas której w pełnej konspiracji zdobywaliśmy  zaszyfrowane meldunki. Pomimo kamuflażu pojmali nas milicjanci i doprowadzili na przesłuchanie na komendzie znajdującej się w filii szkoły. Po zdobyciu i odszyfrowaniu  wszystkich meldunków uczestniczyliśmy w zajęciach z przedstawicielami straży granicznej, którzy opowiadali o swojej pracy oraz prezentowali sprzęt przez nich wykorzystywany. Po powrocie do obozu harcerze uczestniczyli w zawodach strzeleckich.

Na zakończenie odbył się apel podsumowujący imprezę, po którym spakowaliśmy nasze rzeczy i pełni wrażeń wróciliśmy do domów.

O wydarzeniu można przeczytać na stronie: